Geoblog.pl    marciontko    Podróże    STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI PAŹDZIERNIK 2010    DZIKI ZACHOD

DZIKI ZACHOD

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Peach Springs

Krajobraz sie stanowczo zmienia, ale nie zdazamy go zauwazyc, bo sie sciemnia.
Dziewczynki sobie swietnie radza za kierownica, przoduje Mariolka, mistrzyni kierowczyni :)
Fantastycznie, ze nie trzeba tu placic za autostrady. Paliwo jest b. tanie, 3,1 za galon a 1 galon to 3,78 l. czyli jakies 2,77 za litr. Taniutko.

Jeny, dlaczego tu wszystko jest inaczej, trzeba przeliczac mile, galony, funty i inne... wszystko sie normalnemu czlowiekowi miesza.
Wracajac do tematu drogi, jedziemy slawna Route 66 w strone Hulapai. Zaliczamy nawet siku na sawannie oswietlane reflektorami prawdziwych amerykanskich ciezarowek ;)

Musze tu napisac ze jak na pierwszy raz w Ameryce w zasadzie bez GPS z mapa usa z 1999 r oraz bez dokładnych map miast radzimy sobie wręcz rewelacyjnie, co dwie głowy to nie jedna a piec to już wypas i wcale nie za dużo.

Na stacji benzynowej w środku nocy spotkalysmy prawdziwego szeryfa. Wyglądał dokładnie jak na filmach amerykańskich. Oczywiście mialysmy ochotę zrobić sobie z nim fotkę ale przez roztargnienie zapomnialysmy. Za to szeryf doradził nam jak daleko jeszcze mamy do Peach springs. Swoją droga musialysmy dość egzotycznie wyglądac bo trochę był zaskoczony naszym widokiem :)

Mamy nadzieje, ze o 1 w nocy jeszcze ktos w Hulapai bedzie na nas czekal.
I czeka. Pokoj mamy piekny, warunki wrecz luksusowe, pokoj 4 osobowy, dwa wielkie lozka, jedna spi na karimacie.
To gdzie jestesmy to Hulapai Lodge czy cos takiego. 264 za pokoj ze sniadaniem.
Tak czy siak jestesmy juz w tej Arizonie i jak zwykle padamy, co nie jest takie proste do konca, czyli zeby calkiem pasc, bo co chwila sie okazuje przejezdza kolo nas jakis pociag i strasznie trabi.