Geoblog.pl    marciontko    Podróże    PERU BOLIVIA LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2007    NO I... LIMA!
2007

NO I... LIMA!

Peru
Peru, Lima

5.20 ladowanie w limie, peru
taxi juz czeka (10 usd sobie zyczyli), do hotelu espana w samym centrum limy, kolo plaza mayor
jest rano wiec wszedzie pustki, ale na lotnisku smierdzi rybami (podobno z niedalekiej fabryki konserw rybnych...)
od tej strony lima brzydka, kwadratowe smutne, biedne domostwa...
kontrast z ny szokujacy
kuba nawiazuje rozmowe z kierowca, ja rozumiem co 10 slowo albo z kontekstu (nauka hiszpanskiego od 2 tygodni nie poszla w las ;) .... albo w ogole nie rozumiem
wjezdzamy do miasta, style kolonialne, ale najpierw ... spaaac!
po poludniu spacer na miasto, plaza mayor fajna, sporo ludzi nawet, peruwianki niskie, ksztaltno okraglutkie, peruwianczycy tez niscy i tacy peruwianscy :)
po drodze wstepujemy do jakiejs oldschoolowej knajpki, jakub sie uparl a potem dostal ceviche (surowa marynowana ryba z cebula, polana cytryna) i nie mogl zjesc...
obiad nie najlepszy, moze jak bedziemy juz rozumiec menu to lepiej wybierzemy next time
moje owoce morza troche gumowe, ale to chyba normalne raczej, tyle, ze jakuba wolowina tez gumowa...
zdjecia dowodowe wkrotce
a wieczorem na miasto
ale rano lot do cusco na 5.50 (!) pobudka o 3?
moze nie bedzie to takie trudne biorac pod uwage jetlag

Piter
Piter  - 2007-11-26 11:44
Marta, fajnie, ze udalo Ci sie wyjechac jednak na wakacje!!!! Ja wlasnie wrocilem z Laosu/Kambodzy - mega, mega wypas, pieknie cudownie! Napisz cos jak Ameryka Pd wypada w porownaniu z Azja - ludzie, jedzenie, kobiety:) A jak nie zdolasz napisac, to pogadamy po Twoim powrocie

marciontko - 2007-12-19 20:12
ameryka w porownaniu z azja... na pewno jest zupelnie inna krajobrazowo, przynajmniej jak porownuje peru i boliwie z tajlandia, dzungla w boliwii jest podobna do tej tajskiej, a reszta zupelnie inna i klimaty tez inne, najwiekszy kotrast to chyba jedzenie bo w azji (a szczegolnie w tajlandii) jest przepyszne, czego nie mozna za bardzo powiedziec ani o peru ani o boliwii, tutaj jedzenie jest po prostu niesmaczne, nie stosuja zadnych przypraw a do tego po prostu nie umieja gotowac... dobrze, ze chociaz maja te owoce, nie wiem jak oni gotuja prywatnie ale jedyne sensowne jedzenie jakie da sie zjesc to dania zapozyczone z innych krajow np. w kilku miejscach jadlam b. dobra pizze :)

jfiolna
jfiolna - 2007-12-28 10:15
Ceviche to peruwianski przysmak wszedzie chwalony... akurat tam bylo ochydne